Eerste reisblog is een feit!

28 september 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Jeetje mineeeetjeeee! Ik zit gewoon in AFRIKAAA!!! Wat is het hier ontzettend mooi zeg! Ik ben er nu vier dagen en begin al aardig te settelen. Papa, mama en Sven hebben me afgelopen zondag naar Schiphol gebracht. Ik moet zeggen dat ik op Schiphol wel even een 'what the F*** ga ik daar doen'- momentje had, maar dit veranderde snel toen ik Lau zag! Enthousiast liepen we naar de incheckbalie om onze koffers af te geven. Ja hoor, te zwaar. Weer die bomvolle koffer open. Bij openmaken vielen dan ook al m'n sokken, bh's en ondergoed eruit die ik er juist nét nog even snel tussen had gepropt. Maar, na een aantal zware dingen eruit gehaald te hebben mocht ie door. Op naar het volgende (iets grotere) probleem: de mevrouw achter de incheckbalie liet ons niet door aangezien we niks geregeld hadden wat betreft een visum. Gezeur met de wet, ofzo. We moesten aantonen dat we het land binnen 90 dagen zouden verlaten. Na een aardig stressmoment en bijna een vliegticket naar Namibië verder, kwam mevrouwtje ons halen en in overleg met de grote baas mochten we toch het vliegtuig in! Jammer hè mam!!! Haha!

Na dikke knuffels, kusjes en een traantje ging het avontuur echt beginnen! Ondanks ik altijd zweethandjes van (een klein beetjeeeee) angst heb in het vliegtuig ging de reis heel goed. Tot onze grote verbazing kregen we zelfs PIZZA als avondeten!!

Bij aankomst in het huis was er een gezellig feestje gaande. Afgelopen zondag was het namelijk Heritage day in Zuid-Afrika. Het wordt ook wel nationale braai-dag genoemd. We werden super hartelijk en warm ontvangen door onze huisgenoten en hun vrienden, waardoor we ons gelijk heel welkom en thuis voelden! We wonen samen met twee Zuid-Afrikaanse jongens, een Duitse jongen en een Deens meisje. Het huis is heel leuk! We hebben allebei een grote kamer en er is een gezellig tuintje mét een braai (bbq) :-). Na een lange en vermoeiende dag gingen we met een goed gevoel ons bedje in.

De afgelopen dagen hebben we vooral de omgeving verkend. We wonen in Observatory, een buitenwijk van Kaapstad. Voordat ik naar Kaapstad ging heb ik veel gelezen over de veiligheid in en rondom de stad en is me vaak verteld dat ik goed op moet passen. Ik had dus wel een bepaalde verwachting van de stad! Observatory is echt een studentenwijk, maar er zijn ook een hoop 'homeless people'. De armoede is ook wel merkbaar en te zien op straat. Desondanks zijn de mensen allemaal hartstikke lief en heb ik me nog geen moment onveilig gevoeld. Ik moet zeggen dat ik me hier direct heel fijn voelde en steeds enthousiaster word over de stad en mijn verblijf de komende maanden. Maaaaar, ik zal natuuuuurlijk altijd heeel voorzichtig doen pap, mam én MARKIE!!!;-) ;-) ;-) haha!

Gister was mijn verjaardag en dit hebben we op z'n Zuid-Afrikaans goed gevierd met een braai! :-D We zijn in totaal met een groep van 12 mensen uit Nederland. De groep is ontzettend gezellig en divers, wat het heel leuk maakt! 's Ochtends werd ik wakker en had Lau ballonnen en slingers opgehangen, waardoor de dag al heel leuk begon! Ik ben de keuken ingedoken en heb m'n favoriete taart gemaakt, namelijkkkkk mama's appeltaart!! Mede door deze taart kijk ik elk jaar uit naar m'n verjaardag en het voelde gelijk een beetje aan als thuis :-)

Overdag heb ik samen met Lau Bo-Kaap bezocht. Dit is een wijk met allemaal gekleurde huisjes. We hebben lekker rondgelopen in de zon en heerlijk geluncht in een van de meest bijzonder koffiespots van de wereld, Truth Coffee in District Six.

's Avonds hebben we met de hele groep en onze huisgenoten gebraaid in de tuin en alvast gewerkt aan onze bierpongskills! Elke donderdagavond is er namelijk een bierpongcompetitie waar we maar al te graag aan mee willen doen! :-D De avond is geëindigd in het studentencafé 'The Stones'. Ik dénk dat we hier wel vaker te vinden zijn de komende periode, haha! Ik heb me gister echt heel jarig gevoeld, mede door Lau en de hele groep! Maar natuurlijk ook door alle lieve felicitaties die ik van thuis heb gehad! Heel lief allemaal!!

Tot nu toe heb ik het ontzettend naar m'n zin hier in Kaapstad. De stad is super mooi en divers. Zoals onze huigenoot het beschrijft: you have New York City, take Manhatten out of it and put the Table Mountain in it! Bizar dat een van de zeven wereldwonderen midden in de stad staat! Ik heb eergister een bucketlist gemaakt en kan niet wachten om het allemaal te gaan doen. Het beklimmen van de Tafelberg met zonsopgang of -ondergang lijkt me super gaaf en ik wil ook heel snel naar de pinguïngs op Boulders Beach. Ik twijfel alleen nog over het parachutespringen.... Of misschien tóch in een kooi omringd met haaien..... In ieder geval genoeg tijd om hierover na te denken! :-D

Maar de echte reden dat ik in Zuid-Afrika ben is natuurlijk het project. Morgen zullen we hier voor het eerst mee bezig zijn. Ik weet nog niet precies wat ik kan verwachten, maar ik ben super benieuwd en enthousiast! Hier horen jullie snel meer over.

Ik zal nog een aantal foto's toevoegen en ga dan lekker m'n bedje in! Morgen voor het eerst weer vroeg op......... Ennn ik mag weer een brief openen!!^^ Voor m'n verjaardag en 'afscheid'  heb ik een aantal brieven gekregen van m'n vriendinnetjes waarvan ik er een per dag mag openen. Heel leuk!! Kijk er bijna naar uit om naar bed te gaan, haha!

Slaap goed en kry 'n groot soen!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

1. Barbara:
    Met veel plezier je blog gelezen Kiek!! Kan niet wachten op je volgende!! 💕💋
  2. Kim:
    29 september 2017
    Wat schrijf je leuk, scheet!! Blij voor je dat je het daar zo leuk hebt. Luf ❤️
  3. Kirsten:
    29 september 2017
    Toppertje! En goed dat je toch een blog bijhoudt haha! XXXX
  4. Henny Smael:
    29 september 2017
    Kiki met heel veel plezier je blog gelezen! Ik zag het als een film aan mij voorbijgaan. Hoop dat er nog veel mogen volgen.xx
  5. Ome Bassie:
    29 september 2017
    Leuke blog kiek wij gaan je ook zeker volgen hoor en have the time of your life xx
  6. M smael:
    29 september 2017
    Groot soen terug uit ons koude kikkerlandje!
  7. Ellen:
    29 september 2017
    Hoe gaaf om je te volgen Kiekel, kijk uit naar je volgende blog😆😚
  8. Pien:
    29 september 2017
    Fijn te lezen dat je het gelijk al naar je zin hebt. Leuk geschreven! Geniet daar en ik blijf je volgen😘
  9. Sifra:
    30 september 2017
    Daar hebben we iemand met writingskills ontdekt! Super leuk schatttt😍😍
  10. Angenieta Kaatee - de Groot:
    1 oktober 2017
    He Kiekel leuk om je verhaal te lezen. Fijn dat je het al snel naar je zin hebt
    geweldig he om van al dat moois van je bucketlist te gaan genieten.
    Heel veel plezier met deze onvergetelijke ervaring . 💋
  11. M smael:
    1 oktober 2017
    bierpongcompetitie met of zonder bier?